Jak správně sedět na židli

Nejste si jistí, zda na své židli sedíte správně? Níže uvedené obrázky Vám napoví, jak na tom jste.

Nejhoší varianta

Nejhorší možná varianta sezení, ze které fakt bolí záda. Podsunutý zadek způsobuje značné přetěžování páteře v bederní oblasti.

Bezprostřední kontakt přední hrany sedáku s podkolenní jamkou přiškrcuje tepny. Dochází k omezení krevního a lymfatického oběhového aparátu.

Lepší varianta

Trochu lepší způsob sezení. Sedíte co nejvíce vzadu, hýždě mají kontakt s opěradlem (využíváte celou plochu sedáku).

Nepřetěžujete páteř, při správně nastavené výšce poskytuje opěrák zad dobrou oporu páteři v bederní oblasti.

Problém je v bezprostředním kontaktu přední hrany sedáku s podkolenní jamkou. Dochází k přiškrcení tepen a omezení krevního a lymfatického systému.

Je-li židle vybavena funkcí posunu sedáku, pokuste se sedák posunout dozadu směrem k opěradlu. Není-li to možné, potom zvažte koupi nové vhodné židle.

 

Nejlepší varianta

Nepřetěžujete páteř, při správně nastavené výšce poskytuje opěrák zad dobrou oporu páteři v bederní oblasti.

Mezi přední hranou sedáku a podkolení jamkou je mezera cca 5–10 cm.