CENA DOPRAVY

Správná volba přepravce je naprosto klíčová proto, aby zboží dělalo radost Vám nebo Vaší rodině. 

Chceme, aby k Vám vybrané zboží dorazilo co nejdříve a hlavně v pořádku. Proto rozlišujeme mezi produkty, které lze poslat běžnou balíkovou službou (PPL, DHL, Geis atd.) , tedy standardní dopravou a mezi produkty, které jsou příliš rozměrné, křehké nebo jinak komplikované pro běžný transport a je nutno poslat je jiným, speciálním způsobem. 

V detailu každého produktu je uvedena informace, jakému typu dopravy zboží podléhá. Zda-li jde o standardní přepravu, nebo speciální přepravu.

Standardní doprava

Označuje zboží, které lze poslat běžnou balíkovou službou (PPL, DHL, Geis atd.). 

Při objednávce do 9.990,- Kč vč. DPH je ke zboží paušálně připočteno dopravné ve výši 135,-Kč vč. DPH. 

Při objednávce nad 9.990,-Kč vč. DPH je dopravné na území ČR zdarma.

 Speciální doprava - paletová doprava  

Některé výrobky bohužel nelze poslat běžnou balíkovou přepravou. Důvodem jsou obvykle velké rozměry či hmotnost, nebo je výrobek zkrátka příliš křehký a standardní balíkovou přepravou by se poničil nebo rozbil. Záleží nám na tom, aby k Vám zboží dorazilo v pořádku. 

Podle povahy výrobku rozlišujeme výrobky, které je nutno poslat specializovanou přepravou (PPL Sprint - balíky) a produkty, které je potřeba odeslat zabalené na paletě. 

Pokud vložíte do košíku zboží, které spadá pod různé typy přeprav, zjistíte cenu přepravy až v košíku. 

PPL Sprint balíky (nadrozměrné, křehké balíky, atd.)

Při objednávce do 25.000,- Kč vč. DPH zjistíte cenu dopravy u konkrétního zboží po jeho vložení do košíku. 

Při objednávce nad 25.000,-Kč vč. DPH je dopravné na území ČR zdarma.

 

PPL Sprint palety (zboží posíláme na paletě)

Při objednávce do 25.000,- Kč vč. DPH zjistíte cenu dopravy u konkrétního zboží po jeho vložení do košíku. 

Při objednávce nad 25.000,-Kč vč. DPH je dopravné na území ČR zdarma.

 

PLATEBNÍ PODMÍNKY A CENA ZBOŽÍ

Máte několik možností, jak uhradit cenu objednaného zboží: 

Dobírkou - uhradíte cenu zboží v hotovosti při převzetí zboží od zvoleného přepravce. Dobírečné je zpoplatněno částkou 30,-Kč. 

Hotově - uhradíte cenu zboží v prodejně / provozovně prodávajícího 

Bankovním převodem – v košíku je možné zvolit 100% platbu předem. V tomto případě máte nárok na slevu, která se zobrazí v průběhu vytvoření objednávky. E-mailem Vám pošleme zálohovou fakturu se všemi potřebnými údaji k provedení platby. Zboží zasíláme nejdříve po uhrazení požadované částky. 

Prodávající je oprávněn požadovat před dodávkou zálohu až do výše 100 % hodnoty objednávky. V případě, že je záloha požadována, je vystaven doklad "Zálohová faktura - daňový doklad". Po dodání zboží je na daňovém dokladu hodnota zálohy odečtena.

 

Zálohové platby na zakázkové zboží - veškeré zboží uvedené v e-shopu je označeno následujícími příznaky: 

STA – označuje standardní zboží, které není vyráběné na zakázku. 
ZAK – označuje zboží, které se upravuje nebo vyrábí na zakázku dle přání kupujícího. 

Po vložení zboží s příznakem ZAK do košíku Vám bude automaticky zaslána zálohová faktura ve výši 20% hodnoty zakázkového zboží. Zakázkové zboží bude zadáno do výroby nejdříve po přijetí požadované platby. Rychlost platby má vliv na termín dodání zboží.

Volbou 100% platby předem vzniká nárok na slevu. 

Proč je doprava nábytku tak drahá?

Velmi často se setkáme s dotazy, proč je doprava z e-shopu tak drahá. Vždyť minulý týden mi přišel balík z jiného e-shopu a doprava byla zadarmo… 

Nic by nás nepotěšilo více, než dodat zboží z našeho e-shopu zdarma, nebo za nízké ceny. 

Bohužel to není tak jednoduché. Každé zboží má svá specifika. Jiné náklady na dopravu i náročnost balení budou při odeslání mobilního telefonu, jinou náročnost lze očekávat u velkého jídelního stolu, křesel, postele a u dopravy nábytku obecně. Asi se shodneme na tom, že nábytek je obvykle velký, těžký i křehký. A s tím souvisí politika přepravních služeb, které přijímají do přeprav jen zásilky o určitých rozměrech. Nutno podotknout, že pro sortiment nábytku ve zcela nevhodných rozměrech. 

Například PPL nabízí zajímavé ceny u balíků do maximálních rozměrů cca 60x60x60 cm. Do těchto rozměrů se nevejdeme s velkou části nabízeného sortimentu. Například i běžné kancelářské židle, které se dodávají demontované, mají rozměry balení cca 65x70x45 cm. Jak vidno, dva maximální rozměry jsme překročili.  Nezbývá než se poohlédnout po jiném přepravci, který by k Vám dopravil nábytek spolehlivě a byl šetrný k Vaší peněžence.

V tomto případě tedy hledáme přepravce, který je schopný poradit si s většími zásilkami a který se k nim zároveň chová dobře. Zdánlivě dvě jednoduché podmínky pro dopravu nábytku. Skutečnost je bohužel zcela jiná a neradostná. 

Přepravci, kteří se specializují na přepravu rozměrnějších zásilek (nebo palet) nestanovují cenu podle hmotnosti zásilky, ale podle objemu zásilky. To je velmi zásadní podmínka.

Mnohdy tak náklady na dopravné u zásilky o hmotnosti 25 kg nestojí 100,-Kč, ale díky velkým rozměrům (a záleží právě jen na celkovém objemu) stojí 25 kilogramů těžký balík klidně i 650 ,-Kč. A vůbec se nedivíme, že se najdou zákazníci, kteří zboží nepřevezmou.

Při vložení zboží do košíku na e-shopu (a to nejenom na tom našem) je tedy nutné pečlivě zkontrolovat cenu dopravy. Ta by měla být, pro snadnější orientaci a přehlednost, uvedená samostatně.

Pokud se nábytek musí poslat paletě, máme zde reálný náklad na paletu ve výši cca 150,-Kč. A samozřejmě je tu práce. Tedy proces balení a cena balícího materiálu a nástrojů. A to máte pásky, smršťovací fólie, bublinkové fólie, papír tenký, papír tlustý, vycpávky, polystyren, tvrzené balíkové hrany, nůžky, nože, sponkovačky, sešívačky, kartóny…

Ceník přeprav obvykle navíce neobsahuje další poplatky, které prodejcům účtují přepravci. Jde o tzv. mýtný a palivový poplatek.  Věřte nebo ne, ale tyto poplatky za dopravu nábytku nejsou zrovna nízké. Reálně zvyšují cenu přepravy od cca 10-50 Kč na zásilce. Obzvláště v poslední době, kdy ceny pohonných hmot atakují rekordy, jsou tyto příplatky velice vysoké. 

Argumentace, že někdo posílá zboží zdarma je samozřejmě scestná. Nic není zadarmo. Jde pouze o to, zda je výše marže schopná pokrýt náklady na dopravu, které prodávající musí vynaložit. A také záleží na kvalitě a reputace samotného dopravce. Mnohokrát jsme se spálili. Proto využíváme již dávno služeb jen prověřených a stabilních dopravců. Vždyť jde o Váš konferenční stolek nebo kancelářskou židli, kterou jste si na našem e-shopu vložili do košíku a vše odklikli. Stejně jako dopravce při převzetí zboží u výrobce nemusí zásilku převzít, můžete se stejným způsobem zachovat i Vy až Vám kurýr dvakrát zazvoní u dveří. Pokud bude zásilka viditelně poničená. A jestliže objevíte vadu při rozbalování, stačí vše nafotit a obrátit se na nás. V našem e-shopu s nábytkem a s kancelářskými potřebami řešíme každou reklamaci individuálně a ruku v ruce s právním řádem.

Podtrženo, sečteno – vyhledat schopného dopravce, a na tom našemu e-shopu s nábytkem záleží, protože stojíme o spokojené platící zákazníky a ne jen o platící zákazníky, je pro nás mnohdy tvrdý oříšek. Stejný jako může být pro laika výběr kvalitní kancelářské židle.

Rafni.cz Vás ujišťuje, že u 90% našeho sortimentu neúčtujeme skutečné náklady na expedici zásilek. Většinou účtujeme cenu, za kterou není reálné zásilku kompletně odbavit (připravit, zabalit, odeslat). Troufáme si tedy říci, že i nemalou část nákladů na dopravné dotujeme. Navíc – pod domluvě rádi dopravíme nový nábytek až k Vám, kde provedeme jeho odbornou montáž.

Chcete se ještě na něco zeptat? Neváhejte nás kontaktovat nebo si prohlédněte náš blog, kde najdete praktické rady a novinky. Sledujte nás i na LinkedIn a FB.